29. 7. 2015.

Обука - модел: професионални професор



                                                                                                                       
Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне заједнице



У оквиру перманентне едукације запослених у образовању, наставни кадар Школе плус и даље велики акценат ставља на јачање професионалних капацитета, увођењем иновација у обавезном, изборном и факултативном наставном процесу.

Овога лета у томе нам посебно помаже имплементација дидактичког програма под називом:

              Просветна сарадња кроз презентацију примера добре праксе у      образовању,  подржаном од стране Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне заједнице.

Програм има за циљ да ојача наставак успостављене међурегионалне и међународне сарадње у области образовања и васпитања са колегама из Румуније. Кроз прекограничну размену искустава и подизање квалитета образовно-васпитног процеса  настављамо   комуникацију и дијалог кроз  промовисање различитости и креативности у наставни план и програм за средње школе. Професионализација наставе у каријери - нове вештине за актере и  промене у образовању.
 На тај начин стварамо нову парадигму у образовању и обуци, кроз везу са европским стандардима. Познато је да педагошки и образовни план стриктно садржи традиционално образовање, а оно је  у земљама ЕУ па и делимично код нас  под јаким утицајем нових информационих и комуникационих технологија у образовању. На организованом дидактичком семинару – саветовању, колеге из Румуније пренеле су нам нову Европску димензију у образовању, из праксе, која захтева  отвореност, комуникације, знање, ангажовање у промоцији програма и  учења, заснован на тимском раду, сарадњи и активном учењу.
Предложен семинар показао нам је да је настава уметност, да  разменом примера добре праксе од колега из Румуније уносимо у наставу међународну ноту, која ће донети нове импулсе у раду са омладином. Међународна дидактика предлаже приоритетне области са којима се морамо бавити, као будућим изазовима у областима образовања и областима учења.

Mesajul transmis:
Relaţia profesor-elev este una de colaborare, de încredere şi de respect reciproc. Elevul nu se simte "controlat", ci sprijinit. Profesorul trebuie să fie mai mult un organizator al situaţiilor de învăţare şi un element de legătură între elev şi societate, care mediază şi facilitează accesul la informaţie. Implicarea în egală măsură a elevilor şi profesorilor în procesul didactic înseamnă responsabilităţi împărtăşite.
                                          
                                                                                                                             Јасмина Туртуреa

   Simona VELEA, cercetător, ISE