10.09.2016.

Sačuvajmo prirodne vrednosti

Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine 














U okviru dela aktivnosti usmerene na jačanje svesti mladih o zaštiti životne sredine u gostima Škole plus bili su Dr Srdjan Stamenković, docent Biološkog fakulteta, Dr Miloš Stupar, naučni saradnik Biološkog fakulteta kao i Katarina Breka, doktorand pomenutog fakulteta, te su nam, a u okviru projekta "Sačuvajmo prirodne vrednosti ", koji je sufinansiran od strane Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine održali veoma zanimljivu praktičnu radionicu.


U Ekološkoj stanici u Staroj Palanci, na samoj obali Dunava, učenicima i roditeljima pomenuti stručnjaci govorili su o zaštićenim biljnim i životinjskim vrstama Dunava i priobalja, a realizovan je i obilazak Labudovog okna, kao značajno stanište za migraciju i zimovanje ornitofaune.Ukazali smo takođe i na važnost pijaće vode kao i na okolnosti izazvane klimatskim promenama.
Kroz ovu edukaciju svi prisutni su imali priliku da se upoznaju sa različitim biološkim instrumentima i rekvizitima. Na terenu saznali smo da Dunav i njegovo priobalje svake godine posećuje veliki broj lasta, roda, labudova, pataka, kormorana, šljuka, dok su od ptica stanarice tu uvek prisutni vrabci, golubovi, gavrani svrake i brojne druge vrste. Osim ovih, u priobalju su našli svoje stanište i ostale životinje, kao što su: srne, zečevi, lisice, ježevi, lasice, kao i veliki broj žaba, zmija i kornjača, a značajan je i broj insekata. Vode Dunava su veoma bogate ribom, zastupljene su sve riblje vrste evropskog kontinenta, među kojima se ističu šaranske vrste, smuđ, som, štuka i druge
Ovakvim načinom rada razvijamo ljubav prema prirodi i pružamo mladima osnovna znanja za razvoj ekološke svesti.
Kroz promociju održivog razvoja steći će se navike za razvoj zdravog stila života.










,,Mišljenja i stavovi izraženi u ovim publikacijama iskljuciva su odgovornost autora i njegovih saradnika i ne predstavljaju nuzno zvanican stav Ministarstva poljoprivrede i zastite zivotne sredine.“