САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ
Истраживачки рад
Школе плус под називом ``ИСТОРИЈА БАНАТСКЕ ШТАМПЕ`` подржан од стране Министарства културе и информисања
У експанзији
интернет новинарства и викивести, преко глобалне интернет мреже коју деца и
млади све више користе, наш програм ће без сумње остварити
припритетне циљеве увођења изборног предмета народна традиција, уз добру
корелацију између формалног и неформалног образовања.
Указивање да је изборни
предмет НАРОДНУ ТРАДИЦИЈУ потребно схватити као интердисциплинарно средство за
лакше савлађивање нових и непознатих чињеница уз помоћ блиских и познатих.
Проширивање знања и појашњења појединих сегмената штампарства, прилагођене узрасту,
тражи од младих идеје за разраду и оквирне одреднице прилагођене
интересовањима, амбијенту и условима реализације програма. Упознавање са
занатлијама: штампар, књиговезац, графичар, картотекар, словослагач...као и са
погонима за стереотипију и дагеротипију, као и књиговезницом, од изузетног је
значаја.Упознавање са машинама за тврди повез, меки повез, спирални повез,
повез кламовањем, пластификација, блиндрук,златотисак, тампон, сито,
штанцовање, рицовање – упоређивање са прошлим и садашњим радом, створиће
јаснију слику да је штампарски занат права уметност. Упознавање са животописом
и радом Juliusa Wundera, као власника и оснивача прве и најстарије штампарије у
Белој Цркви, као и са првим белоцркванским новинама Нера које су имале огроман
значај за друштвени, економски и културни развитак мултиетничког становништва
града, створиће праву амбијенталну причу о штампарству као занату.
Истраживачки рад
Школе плус под називом ``ИСТОРИЈА БАНАТСКЕ ШТАМПЕ``обрадио је тему ''Штампарство у
Белој Цркви'', који подразумева историјске податке о појави, настанку и развоју
штампарства и штампарске делатности у Белој Цркви, која ове године има 145
година од првог оснивања, као облик старог заната, а такође, у складу са циљном
групом, указали смо на значај остатка наслеђа из прошлог времена. Оригиналне идеје, реализоваће се у сопственој и пракси других,и тме смо подстакли децу и младе да, поштујући
локални идентитет и традицију, делују стваралачки, креативно, а блиско њима, на
пољу јачања свести о значају неговања народне традиције.