Наставничке
компетенције су капацитет појединца које се исказују
у вршењу сложених активности у образовно-васпитном раду. Компентеције
представљају скуп потребних знања, вештина и вредносних ставова наставника.
Централну улогу у унапређивању образовања и васпитања имају наставници јер они
непосредно утичу на учење и развој ученика.
Стога
је улога наставника вишеструка, јер треба да:
- Развија кључне компетенције код ученика које их оспособљавају за живот и рад и на тај начин им пружа основу за даље учење;
- Пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са тешкоћама у развоју, да остваре образовне и васпитне потенцијале у складу са сопственим могућностима.
С тим у вези, а у складу са
својим ресурсима и капацитетима, као и поштујући Статут организације,
руководство Школе плус омогућава свим просветним радницима са територије
општине Бела Црква квалитетан професионални развој , у складу са поменутим
законским оквирима.
Наставник,
васпитач и стручни сарадник дужан је да у току пет година оствари најмање 120
бодова из различитих облика стручног усавршавања. У професионални развој
наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање
компетенција ради бољег обављања посла као и унапређивања нивоа постигнућа ученика. Потребе и приоритете
установа или школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада
установе, личних приоритета наставника односно васпитача или стручних
сарадника, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа,
задовољства родитеља и ученика.
Организовали смо циклус
стручних, акредитованих семинара у Белој Цркви, који имају за циљ да полазници
унапреде знања и вештине које ће применити у свом васпитно-образовном раду, као и начине претварања теоретских дидактичких
модела, метода и техника развијања стваралаштва у практичне поступке које могу
да користе у настави, како би подстицали ученике на необична и оригинална
решења проблема.
На тај начин оснажујемо
наставнике за стратегије унапређивања комуникације и сарадње учитеља и
одељењских старешина, тј. наставника предметне наставе. Побољшава се ниво квалитета планирања, наставник се континуирано стручно
усавршава у области научне дисциплине којој предмет припада, кроз методике
наставе и образовне технологије.
Наставићемо и у наредном периоду
да кроз поменуте дидактичке семинаре
унапредимо квалитет рада просветних радника, како би он, у складу
са тим, примењивао новостечена знања из области у којима се усавршавао у свом
свакодневном раду са ученицима.